Dag 6 in Rio & de olympische spelen

16 augustus 2016 - Rio de Janeiro, Brazilië

Dinsdag wordt weer 'n zware dag.
Om 08.15u zitten we weer aan het ontbijt omdat we om 09.00u ons moeten melden voor onze excursie. We gaan het beeld Christus en de suikerberg bezichtigen. De Engelse benaming van de berg is eigenlijk mooier; the Sugar Loaf.
Het zijn 2 zéér mooie bezienswaardigheden. Het christusbeeld is indrukwekkender dan het Vrijheidsbeeld van New York omdat je er veel beter bij kan. Maar het is dan ook wel kleiner.
Het klopt dat je vanuit the Sugar Loaf het mooiste uitzicht hebt over Rio. Waanzinnig!
Onze gids vraagt ons of we ook nog 'n rondleiding willen door een favela. Roy & ik vinden dit wel 'n beetje dubbel. Van een kant willen we het graag, onder begeleiding van een gids zal het volgens ons toch niet gevaarlijk zijn. Maar we vinden het ook 'n soort aapjes kijken en vinden dat eigenlijk niet kunnen naar die mensen. Terwijl ze het waarschijnlijk wel gewend zullen zijn. Zoë is echter meteen duidelijk, ze wil dit niet. De keuze is dan snel gemaakt. Als niet iedereen er achter staat doen we het niet.

We gaan op de terugweg nog ergens eten. De gids heeft ergens gereserveerd waar we lekker kunnen eten...
Ongelofelijk, we gaan naar het restaurant waar wij zondag na het beachvolleybal ook hebben gegeten!!! Je kan er inderdaad heerlijk eten.

Het is al 17.00u als we terug op de boot komen en ons snel moeten opfrissen. Want om 18.00u worden we alweer opgehaald door onze eigen chauffeur. We gaan dan weer naar de atletiek.

En ja hoor, wéér 'n nieuwe route.
Roy begint zich helemaal op te vreten. Ze vertikt het weer om de borden te volgen en rijdt weer alles binnendoor. We zijn nog niet lang onderweg als ze in zichzelf begint te schelden. Ze heeft zich verreden. Na 'n dik kwartier komen we eindelijk weer bij het punt waarbij fout ging. Zal het nu wel goed gaan... Maar nee, we rijden weer allemaal zijstraatjes in en worden de hele tijd behoorlijk door elkaar geschud. Jullie kunnen je het al voorstellen... Roy begint langzaamaan te koken. En Yves begint ook al iets te borrelen. Maar we kunnen ons wel druk maken maar het veranderd toch niets. Dus afwachten maar. Maar dan ineens... het stadion is nu wel echt héél kortbij! Ze zet ons bij de ingang van de metro af waar we alleen maar naar binnen hoeven te lopen en aan de andere kant weer naar buiten. En we staan dan ook nog meteen bij de goede ingang!!!
Zou dan toch 3x is scheepsrecht gelden?!

We zitten recht achter het hoogspringen. Mooi om dit een keer zo mee te maken. Ook zitten we kort bij de start van de 1500m van Hassan en kort bij de finish van alles. Wat wel nog steeds wennen is, is dat veel onderdelen tegelijk plaats vinden. Dit hebben we op tv nooit zo begrepen.

Yes!!! Dafne heeft de beste tijd bij de halve finale 200m. Jammer, dat we geen kaartjes voor de finale hebben. Maar er is nog hoop... we hebben 'n berichtje ontvangen van ATPI dat ze nog kaarten hebben gekregen hiervoor.
Maar helaas heeft Sifan Hassan het kunstje niet nog 'n keer kunnen herhalen. Ze wordt dit keer 5e.

Het is weer na middernacht als we terug zijn. We besluiten het drankje dit keer over te slaan. Roy heeft nl voor morgen om 07.15u afgesproken met de chauffeur. Dus het wordt weer om 06.30u ontbijten.
Maar we proberen nog snel kaartjes te scoren voor de finale 200m. Yes!!!!!

1. Yvette:
    18 augustus 2016
    Boh wat een geweldige verhalen. Een ongelofelijke ervaring. Maar wel vermoeiend. Om nooit te vergeten. Geniet er nog van. Groetjes