Dag 4 olympische spelen

14 augustus 2016 - Rio de Janeiro, Brazilië

Zondag hebben we geluk, we kunnen 'n beetje uitslapen. De eerste wedstrijd is pas om 16.00u. Maar we willen toch niet te laat opstaan en na het ontbijt nog aan het zwembad liggen. De kids vinden het prima maar hadden liever iets willen uitslapen.

We gaan naar het beachvolleybal kijken en zien eerst hoe Duitsland wint van Canada. En daarna verslaat Brazilië de regerend wereldkampioen Zwitserland in een zéér spannende wedstrijd. Het publiek gaat zo uit hun dak dat ik zelfs denk dat de tribune gaat instorten. Zo erg gaat die op en neer. Deze geweldige ervaring hebben we toch weer overleefd.

'S avonds gaan we weer naar de atletiek. Ze zal deze keer toch weten hoe ze moet rijden?! Maar helaas, ze wijkt weer van de route af waar de borden staan en rijdt maar allemaal zijstraatjes in. Ongelofelijk, ze weet weer niet hoe ze moet rijden en komt na 'n poos weer op de snelweg en rijdt dan na 'n poos op aanwijzen van ons richting de borden. Ze zet ons nu ergens uit waar het héél druk is met allemaal mensen die ook naar de OS gaan. Het is wel 'n stukje lopen, moeten om het stadion heen als we er eindelijk zijn, maar gelukkig zijn we niet alleen. Hopelijk op de terugweg ook.

Het is 'n geweldige avond met Usain Bolt, nieuw wereldrecord op de 400m mannen en Sifan Hassan die 2e werd op de halve finale van de 1500m!
Als we teruglopen naar de taxi is het deze keer prettig lopen omdat weer meerdere mensen deze kant oplopen.
Opeens zijn de kinderen en Roy ineens aan het fluisteren en aan het kijken. Wat is er te zien? Iemand in oranje, nog 'n Nederlandse fan?
Ineens roepen de kinderen tegelijk als ze zich weer omdraaien "Hassan"!
Yves had tegen Roy gezegd kijk wie daar staat... Ellen van Lange zegt Roy dan. ?Yves zegt dan "what the f.ck??? Wie is nu Ellen van Lange?" "Daar staat Hassan".
Wat 'n verwarring allemaal.
Maar we lopen terug en zien dat Sifan Hassan met Ellen van Lange daar staat. We vragen haar of de kinderen met haar op de foto mogen. Zeker, geen enkel probleem. Eerst bekijkt ze nog de gouden medailles die de kids hebben omhangen en vraagt ze of ze die deze dag gewonnen hebben.
Daarna maken we de foto.
Deze dag kan ook weer niet stuk!

Het is weer na middernacht als we na 'n drankje weer gaan slapen.

1. Hub en Esther:
    19 augustus 2016
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken daar!!