Tivoli Ecoresort

4 augustus 2016 - Praia Do Forte, Brazilië

Na dinsdag veilig te zijn aangekomen in Salvador zijn we na 'n uurtje in de taxi aangekomen bij ons mooie verblijf tot volgende week donderdag...

Onze eigen privé poolvilla in Tivoli Ecoresort Praia do Forte.

Foto's van onze mooie villa zullen zeker nog volgen.
Het is heel apart ingericht. Op de benedenverdieping zijn 3 héél mooie witte ruime slaapkamers met ieder een eigen moderne buitendouche. Op de bovenverdieping is een mooie ruime woonkamer met keuken. Als we willen kunnen we hier elke ochtend ontbijt laten maken door 'n privé-kok. Dit dienen we de dag ervoor aan te geven. Dit willen we zeker nog 'n keer uitproberen maar de afgelopen 2 dagen zijn we heerlijk gaan ontbijten op het park zelf. Dit onder de aandacht van onze plaatselijke huisdieren, zeer kleine grappige aapjes. Boven hebben we ook een mooi groot dakterras met verlichte pool.
We hebben bij ons huisje 'n mobiele telefoon gekregen waarmee we de manager en de receptie kunnen oproepen. Er staat dan binnen 5 minuten een golfkarretje voor, waarmee ze ons dan naar de receptie brengen. Het is echter te voet ook mooi, nog geen 10 minuten door 'n heel mooi natuurgebied. De villa's staan in een apart gedeelte helemaal omringd door bos.

Op het park zelf hebben we tot groot genoegen van de kids 'n goed wifi bereik.
Dat is toch ook onmisbaar in een leven van 'n tiener!
En er zijn zelfs pokomon stops! Wat wil je nog meer... wifi in het huisje.

In het huisje werkte het echter niet. Maar na melding hiervan op de eerste dag vandaag al gemaakt. Probleem was alleen groter dan men had gedacht. Ze dachten de router te vervangen, bleek de kabel ergens stuk te zijn waarna ze de hele middag bezig zijn geweest om het hele huisje te voorzien van nieuwe kabels.

Vanochtend hebben we het plaatsje Praia do Forte bezocht. Vanuit ons park zijn we met de "toek toek" hiernaartoe gegaan. Wat ook 'n bijzondere belevenis is.

Praia do Forte is een heel mooi authentiek Braziliaans dorpje dat toch aardig is uitgegroeid tot 'n toeristisch stadje. Het heeft de charme behouden van 'n echt plaatselijk dorpje met 'n lange mooie winkelstraat. Met mooie plaatselijke winkeltjes, maar ook zeer moderne winkels. Dit is natuurlijk weer iets wat ík zeer kan waarderen. Wie zou dit nu schrijven...

Wat ook mooi is, is dat in de drukke winkelstraat een plaatselijke school ligt waar de kinderen in uniform uit de ramen liggen te kijken. Hoe moeten ze ook de aandacht erbij houden in een straat waar toch de hele tijd iets te zien & horen valt.
Een stukje verder ligt 'n kerkje waar de deuren en ramen openstaan en je de plaatselijke bevolking mooi hoort zingen. Ook ligt in deze straat het schildpaddenreservaat Tamar. Dat gaan we deze vakantie ook nog bezoeken.

Tot nu toe een heel mooi verblijf waar wel bij opvalt dat de mensen die Engels kunnen spreken op 2 handen te tellen zijn. Zeg maar gerust 1 hand!
En dan bedoel ik niet alleen het personeel op het park, maar vanaf het moment dat we voet gezet hebben op Braziliaanse grond.
We hadden dit al gelezen en ook gehoord van mensen die zelf in Brazilië hebben gewoond en van mensen die hier familie hebben. Maar dit hadden we toch niet verwacht bij zo'n groot toeristisch land. Zacht uitgedrukt "wel zéér apart". Maar goed dat we tegenwoordig allemaal een smartphone hebben met vertaalapps.

We gaan nu lekker effe relaxen en dadelijk weer heerlijk eten.
Dus voor jullie allemaal alvast 'n fijne nachtrust voor dadelijk, het is tenslotte bij jullie nu al bijna 22.00u, dan gaan wij er dadelijk nog eentje drinken op het goede leven. Cheers...

1. Bert en Karin:
    4 augustus 2016
    Leuk om te lezen. Zo te horen vermaken jullie je wel. Veel plezier en geniet ervan. Groetjes uit Zwolle
  2. Wil en Monique Hermans:
    4 augustus 2016
    Hallo Moontjes wat heerlijk hebben jullie het daar. Geniet maar lekker!!! groetjes van de Hermenskes
  3. Yvette:
    5 augustus 2016
    Wat een geweldig avontuur. Het ziet er heerlijk uit. We gaan jullie zeker volgen. Geniet ervan.
  4. Hub en Esther:
    6 augustus 2016
    Wat een prachtige foto's en wat een avontuur, super!
    Leuk dat we jullie kunnen volgen.
    Geniet ervan,
    Groetjes van ons